توضیحات مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد در خصوص تخلیه چند منزل در خیابان هاشمیه ٩٣ مشهد دستور تخلیه منازل به ساکنان هاشمیه ۹۳ در مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم توضیحات فرماندار مشهد در رابطه با میزان ونحوه پرداخت خسارت سیل به آسيب ديدگان + فیلم سرویس‌دهی مترو مشهد تا ساعت ٢۴ | شهروندان از رفتن به تفرجگاه‌ها خودداری کنند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماموریت استاندار خراسان رضوی به دستگاه‌ها برای خسارات سیل هشدار مدیریت بحران خراسان رضوی: مردم مشهد از رفتن به ییلاقات طرقبه شاندیز اکیدا خودداری کنند هشدار هواشناسی مشهد و خراسان رضوی؛ بارش‌های شدید در آینده هم تکرار می‌شود (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال محدودیت‌های احتمالی تردد برای بارش باران طی روز‌های آتی در مشهد بنیاد مسکن: گروه‌های ارزیاب برای برآورد خسارت در محلات حادثه‌ دیده ناشی از سیل به محل اعزام می‌شوند ترافیک و کندی حرکت در پل انقلاب مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) روند خدمت‌رسانی شهرداری مشهد به شهروندان سیل زده ادامه دارد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای یخچال و تلویزیون به خانواده‌های نیازمند آسیب‌دیده از سیل مشهد فرماندار مشهد: بارش سیلابی مشهد در ۵۰ سال گذشته کم سابقه بود ۳۰۰ پاکبان در ۳ شیفت مسیر‌های منتهی به حرم مطهر را پاکسازی می‌کنند + عکس آماده‌باش ۵۰۰ آتش‌نشان در مشهد تا روز یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرویس‌دهی منظم و فعال پایانه‌های مسافربری مشهد (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت عزل مدیر بحران شهرداری مشهد چه بود؟ (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم فرماندار سرخس: ۶۰ میلیون مترمکعب سیلاب مشهد از مرز‌های شمالی خارج شد ۴ نفر از یک خانواده ۵ نفره در روستای آلما جوق فریمان قربانی سیل شدند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) آبگرفتگی شدید در محور مواصلاتی روستای سلطان آباد خراسان رضوی (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) پرواز‌های مشهد براساس برنامه در حال انجام است (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
در جلسه شورای اداری استان مطرح شد

اغتشاشگران از مردم نبودند

  • کد خبر: ۹۵۵۵
  • ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۳
اغتشاشگران از مردم نبودند
شورای اداری آبان‌ماه خراسان‌رضوی دیروز در حالی برگزار شد که خبرنگاران و اصحاب رسانه برای حضور در این جلسه دعوت نشده بودند.
استاندار خراسان‌رضوی در این جلسه با بیان اینکه اغتشاشگران از مردم نبودند، گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، هیچ‌یک از دستگاه‌های دولتی حق صدور مجوز افزایش قیمت ندارند و هر اقدامی در این زمینه ممنوع است.
به گزارش روابط‌عمومی استانداری خراسان‌رضوی، علیرضا رزم‌حسینی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج اظهار کرد: در روز‌های اخیر نقش اول را در تأمین امنیت شهر مشهد و خراسان‌رضوی، مردم و جوانان عزیز ایفا کردند که جای تقدیر دارد.
وی ضمن قدردانی از نهاد‌های امنیتی و انتظامی استان به دلیل تلاش برای تأمین امنیت مردم افزود: سیاست شورای تأمین استان در یک سال گذشته این بوده است که در مقابل کسانی که بحق معترض هستند و مسیر قانونی را طی می‌کنند، در کنار گفتگو و اقناع، به دنبال حل مشکلات آن‌ها باشد.
استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: معلوم است که نیروی انتظامی با فردی که بخواهد بانک یا منزلی را به آتش بکشد، بر اساس قانون برخورد می‌کند.
رزم‌حسینی با اشاره به اظهارات سخن‌گوی دولت مبنی بر اینکه اعتراض حق مردم است، بیان کرد: اغتشاشگران از مردم نبودند و در قالب گروه‌های بیست، سی‌نفره سازمان‌دهی شده بودند.
وی با تأکید بر اینکه مدیران استانی باید به‌صورت مستمر با مردم ملاقات عمومی داشته باشند، اظهار کرد: از رسانه‌های استان به دلیل اقدامات خوبشان در حوزه مقابله با جنگ روانی دشمن قدردانی می‌کنیم. استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه رمز بقای این نظام، مردم هستند و باید رضایت آنان را جلب کنیم، تأکید کرد: امنیت ملی و استانی ما به قدرت اقتصادی گره خورده است؛ بنابراین با همین اعتقاد به سمت تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی پیش می‌رویم.
رزم‌حسینی افزود: بر اساس مصوبات شورای تأمین و ابلاغیه دولت و وزارت کشور، مدیران باید با قدرت به مسئله نظارت و کنترل قیمت‌ها در بازار و تأمین کالای اساسی مردم توجه کنند.
وی با اشاره به اینکه جلسات مشترک روزانه با اتحادیه‌ها و اصناف برای کنترل قیمت‌ها در استانداری به‌صورت مرتب برگزار می‌شود، بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، هیچ‌یک از دستگاه‌های دولتی حق صدور مجوز افزایش قیمت ندارند و هر اقدامی در این زمینه ممنوع است. همچنین نظارت و بازرسی بازرسان اتحادیه‌ها و اصناف در قالب گشت‌های مشترک با سازمان صمت، تعزیرات و سایر بخش‌ها در حال انجام است.
استاندار خراسان‌رضوی گفت: شنبه ۲۵ آبان‌ماه، ۷۰ اکیپ بازرسی شامل بازرسان اتحادیه‌ها و اصناف در قالب گشت‌های مشترک با سازمان صمت، تعزیرات حکومتی و سایر بخش‌ها، بیش از ۱۲ هزار مورد بازرسی انجام دادند.
استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه ذخایر کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی استان در شرایط مطلوبی قرار دارد، تأکید کرد: در نتیجه اعمال تحریم‌های ظالمانه، بسیاری از کالا‌ها وارد کشور نمی‌شود؛ بنابراین باید باور داشت که در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و قطعا با اتکا به توانمندی‌های داخلی و مشارکت مردم، این دوران را سپری خواهیم کرد.

شکست دشمن در تغییر فرهنگ و باور‌های مردم
مشاور وزیر و مدیرکل اطلاعات خراسان‌رضوی گفت: دشمن با تحریم و فشار به دنبال تغییر فرهنگی و باور‌های مردم است؛ اما با شکست مواجه شده است.
وی نیز در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: جمهوری اسلامی امروز کشوری مقتدر و توانمند است و به‌خوبی می‌تواند مسائل داخلی و خارجی خودش را با تکیه بر ظرفیت‌های موجود مدیریت کند.
وی افزود: برخی افراد در قالب تبلیغات روانی از ضعف کشور در برخی مسائل حرف می‌زنند؛ درحالی‌که این مسائل سزاوار خودشان است و برخلاف این گفته‌ها، کشور در اوج اقتدار قرار دارد.
وی اضافه کرد: کشور در حوزه نفوذ و در وادار کردن طرف مقابل به تأمین خواسته‌ها موفق عمل کرده است؛ همه تلاش دشمنان بر این موضوع متمرکز شده است که ایران در مقام اعمال قدرت توانایی نداشته باشد. وی گفت: در افکار عمومی نظام جمهوری اسلامی را متهم به بی‌اعتنایی به امور داخل و توجه بیش از حد به مسائل منطقه می‌نمایند؛ درحالی‌که حضور ما در حوزه‌های پیرامونی، اهداف امنیتی و دفاعی دارد.
مشاور وزیر و مدیرکل اطلاعات استان ادامه داد: باوجود ساقط شدن پهپاد آمریکایی به‌وسیله سامانه‌های موشکی ایران، آمریکا جرئت تعرض به کشورمان را نداشت؛ درصورتی‌که اگر ما فقط مرز‌های خود را کنترل می‌کردیم، حتما مورد تهاجم قرار گرفته بودیم.
وی گفت: اینکه آمریکایی‌ها با همه پول و قدرت خود توان اعمال قدرت علیه کشور را ندارند، برای این است که در حوزه نفوذ از توانایی برخوردار شده‌ایم که منافع آن‌ها را به چالش می‌کشد.
وی تصریح کرد: اینکه گاهی اوقات گفته می‌شود مشکل مدیریتی در کشور وجود دارد، بنای تخطئه مدیران نیست؛ شرایط واقعا دشوار و مانند یک بازی شطرنج پیچیده شده است؛ به این معنی که هر کجا قدم گذاشته می‌شود، مهره‌های حریف نشسته و اقدام مورد نظر را خنثی می‌کنند.
وی با اشاره به وجود فساد اقتصادی در کشور، اظهار کرد: باوجود اینکه مدیران پاک‌دست بسیاری در کشور وجود دارند، کسی خیال نکند همه مدیران کشور از این صفت برخوردار هستند.
مشاور وزیر و مدیرکل اطلاعات خراسان‌رضوی ادامه داد: ما با چالش نرم در داخل کشور مواجه هستیم. مردم برای گرانی‌ها اعتراض دارند و اعتراض حق آن‌هاست؛ بنابراین ما با ملت درگیر نیستیم و باید به این نکته مهم توجه داشت. اگر برداشت اشتباه از این اعتراضات داشته باشیم، ممکن است که رفتار اشتباهی هم صورت گیرد.
وی تصریح کرد: دشمن در تلاش است که چالش نرم ما را به یک چالش سخت یا رادیکالیزه تبدیل کند؛ بنابراین باید به این مسئله توجه کرد و اجازه نداد دشمن به اهداف خود دست پیدا کند. باید حساب مردم را از مشتی شرور و خرابکار جدا کرد.
وی جامعه ایرانی را تحول‌خواه دانست و اظهار کرد: ما با حادثه امنیتی مواجه هستیم، اما بحران امنیتی نداریم؛ اگر هر یک از این ۲ مقوله جابه‌جا شود و، ممکن است رفتار اشتباهی به دنبال داشته باشد.
وی با بیان اینکه امنیت، ثبات و آرامش نتیجه رفتار و رویکرد عاقلانه است، خاطرنشان کرد: هدف دشمن این است که اردوگاه ملی ما را از عناصر جسور، حاضر در میدان و باانگیزه تخلیه کند.
مشاور وزیر و مدیرکل اطلاعات خراسان‌رضوی در بخش دیگری از سخنان خود تحریم، عملیات روانی و تشویق رسانه‌ای را رویکرد دشمن برای مقابله با قدرت جمهوری اسلامی ایران برشمرد و اضافه کرد: دشمن با این ۳ رویکرد به دنبال چند هدف مهم ازجمله تبدیل کردن صحنه‌های اعتراضات به خشونت، جلوه دادن ماهیت تقابل مردم و نظام از اعتراض به قیمت کالا‌ها به تقابل ریشه‌ای در معادلات فهمی و دینی، پرداخت هزینه تأمین خواسته‌های خود از طرف مردم ایران و آشتی‌ناپذیر جلوه دادن فضای داخلی و مناسبات نظام جمهوری اسلامی است.
وی بیان کرد: اعمال فشار دشمن درباره ایران به بهانه فعالیت هسته‌ای، موشکی، نفوذ منطقه‌ای و نقض حقوق بشر در دنیا به نمایش گذاشته می‌شود، اما انگیزه این رفتار در حقیقت نتیجه شکستی است که دشمن از ملت ایران خورده است.
مشاور وزیر و مدیرکل اطلاعات خراسان‌رضوی تصریح کرد: دشمنان از تحریم و فشار به‌عنوان راهبرد پیروزی یاد می‌کنند؛ درحالی‌که نفس این راهبرد به معنای شکست در برابر قدرت نظامی و منطقه‌ای کشورمان است؛ آن‌ها با بیان کردن این راهبرد به عبارتی به شکست خود اقرار می‌کنند. وی با اشاره به اینکه شرایط بعد از اجرای قانون مدیریت و اصلاح مصرف سوخت در کشور با موفقیت مدیریت شد، افزود: در این زمینه خراسان‌رضوی برای بسیاری از استان‌ها می‌تواند الگو باشد. این موفقیت با تلاش شبانه‌روزی مسئولان و مدیریت استاندار اتفاق افتاد. وی افزود: حدود ۹۰ درصد فتنه‌انگیز‌ها و افراد شرور شناسایی و بیشتر آن‌ها دستگیر شده‌اند و خوشبختانه شناسایی و دستگیری این افراد به‌موقع انجام شد. مشاور وزیر و مدیرکل اطلاعات خراسان‌رضوی با بیان اینکه در چارچوب اقتصاد مقاومتی برای حل مشکلات اقتصادی باید اقداماتی انجام شود، گفت: در حوزه مأموریتی که بر عهده تک‌تک مسئولان قرار دارد، باید خدمات‌رسانی به مردم تقویت شود. مسئولان بدانند اقدامی که به‌صورت میدانی در چند روز اخیر انجام شد، تمام نمی‌شود؛ مگر اینکه مشکلات معیشت مردم برطرف شود.
وی افزود: دستگاه‌های نظارتی و قضایی باید با مدیرانی که به وظایف خود عمل نمی‌کنند، مدارا نکنند و مسئولان هم باید با فساد در حوزه‌های کاری خود مقابله کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->